Όταν πεθάνω τραγουδήστε

Όταν πεθάνω τραγουδήστε
Αφήστε στην άκρη  τις μαλακίες και πείτε αλήθειες
Πείτε πως μίλαγα δυνατά
Πως έδινα ότι είχα
Πως γέλούσα γάργαρα
Πείτε πως  θύμωνα εύκολα
Πως μου έλειπε ο έρωτας
Πείτε αλήθειες γαμώτο
Αφήστε τα βιογραφικά
Δεν αφορούν κανένα
Δώστε τροφή στους άγνωστους
Και στις θρήσκες
Που τυχαία βρέθηκαν σε αυτή την εκκλησία
Να ακούσουν πως πέρασε η ζωή χωρίς έρωτα
Με αλκοόλ και τσιγάρα καρέλια
Σε μικρά δωμάτια στο Παρίσι
Πως έζησα κρυφά σε πάρκα
Και δρόμους που δεν γνώρισε κανείς
Πως μπήκα μεθυσμένος σε ταξί
Και μετρό
Πως μισούσα τα λεωφορεία
Γιατί με πήγαιναν κάπου που δεν ήθελα
Και όλο έχανα όλα αυτά που έβλεπα να περνάνε

Πείτε πως ήθελα να φοράω χρυσά σκουλαρίκια
Και ρούχα γυναικεία
Πως μου φαίνονταν πιο ενδιαφέροντα
Όπως και οι γυναίκες σε σχέση με τους άντρες
Πως δύσκολα η ζωή θα με έβλεπε παντρεμένο
Με παιδιά και σκύλους σε αγρόκτημα
Πείτε αλήθειες γαμώτο κι αφήστε τις μαλακίες
Τα καλά παιδιά και τα ταλέντα
Πείτε πως έπινα ουίσκι χωρίς πάγο
Πως μου άρεσαν οι γεύσεις
Πείτε πως αγαπούσα τα ζώα
Και πως θα ήθελα να έχω πολλά

Θέλω να γίνει η κηδεία
Να κλάψουν οι θείες και η μάνα μου
Να κλάψουν δυνατά θέλω
Να εκτονώσουν όλο τους το πένθος
Να μην έχουν άλλο για μετά
Να κλάψει κι όποιος βρεθεί
Να τραγουδήσετε
Δυνατά και καθαρά
Να πείτε τραγούδια που σας αρέσουν
Αυτά που αρέσουν σε μένα
Να τα ακούω εκείνη τη στιγμή
Δεν είναι δυνατόν
Πείτε τραγούδια που θα σας ευτυχήσουν
Άστε τις μπαλάντες για τους χωρισμούς
Στον αποχωρισμό μου θέλω κέφι
Φέρτε ορχήστρα αν είναι δυνατόν
Και όργανα
Φέρτε μπουζούκια και κιθάρες
Τραγούδηστε για τον έρωτα
Υμνήστε τον
Πείτε πως υμνούσα τον έρωτα
Όσο κι αν αυτός με απέφευγε
Πείτε το δυνατά και καθαρά
Πως ο έρωτας δεν με ερωτεύτηκε ποτέ
Πείτε πως ήθελα να χα ταξιδέψει κι άλλο
Να ‘χα γνωρίσει τον κόσμο που δεν ήξερα
Τις συνήθειες
Τα ηλιοβασιλέματα
Τα φαγητά των άλλων και τα ρούχα
Πείτε πως ήμουν απ’ την Κύπρο
Μην πείτε Έλληνας, θα αναστηθώ και θα σας βρίσω
Πείτε πως ήμουν αυτό το υπέροχο κράμα
Κόσμων και γλωσσών και λαών και χρωμάτων
Πείτε χαζομάρες και γελάστε
Πείτε ανέκδοτα που μου αρέσουν
Και έξυπνες ατάκες
Προβάλετε ταινίες και μαζευτείτε να τις δείτε
Φτιάξτε ποπ κορν και πιείτε κοκα κόλα
Πείτε πως είχα ενοχές
 Και σκέψεις που δεν ήξερε κανείς
Πείτε πως ήμουν φυσιολογικός
Πείτε με απλότητα: ήταν ενα παιδί της ηλικίας του.
Πείτε ένα παιδί σαν όλα
Μπορείτε να υπερβάλετε
Ναι, όταν πεθάνω υπερβάλετε
Βάλτε παντου μια υπερβολή
Μια φανερή όμορφη υπερβολή
Πείτε πως αγαπώ τις υπερβολές
Και πως η ιστορία της ζωής μου
Απαρτίζεται κυρίως από τέτοιες
Πείτε πως έκλαιγα σε στιγμές σωστές
Ποτέ μέσα σε κόσμο που ξέρω
Πείτε πως έκλαιγα σε στιγμές που θα μπορούσαν να είναι σκηνές ταινίας
Πείτε σίγουρα πως έκλαιγα και γελούσα ταυτόχρονα
Πείτε πως έκλαιγα και μου άρεσε
Πείτε πως θα ήθελα να είχα παίξει σε μια σπουδαία ταινία
Τον ρόλο ενός κακού
Πείτε πως θα ήθελα να είχα γίνει διασημος παίζοντας τον ρόλο
Ενός κακού
Κι ο κόσμος στον δρόμο να μη μου μιλάει
Να με φοβάται γιατί ήμουν ο κακός
Και να ρθει στην κηδεία γιατί του άρεσε που ήμουν ο κακός
Φορέστε μου τα γυαλιά μου
Μην τυχόν και θαφτώ χωρίς γυαλιά
Είναι σημαντικό - εαν συμβαίνει αυτό που λένε
Πως πάμε αλλού-
Να είμαι με γυαλιά
Γυαλιά ηλίου με την μυωπία μου-
Αυτό σημειώστε το και πείτε πως το ζήτησα έτσι
Αποχαιρετήστε με κατηγορώντας με για μαλακίες που έχω πει
Για ιστορίες που έπλασα
Για ψέματα που ακούσατε να λέω για να σας κάνω λίγο πιο χαρούμενους
Πείτε πως ήθελα να σας βλέπω χαρούμενους
Πείτε πως θα ήθελα πολύ να είμαι χαρούμενος αλλά δυσκολεύτηκα να βρω τον τρόπο
Πείτε πως δεν θα άλλαζα την μάνα και τον πατέρα μου και τον αδερφό μου
Πείτε πως δεν θα άλλαζα κανένα φίλο μου
Κανένα φίλο που έδωσε μια μικρή στιγμή αλήθειας του
Πείτε το καθαρά: Δεν θα αλλαζε κανένα φίλο του
Σας παρακαλώ, διαλέξτε την πιο ωραία φωτογραφία μου
Μιά που να γελάω και αν είναι δυνατόν να χορεύω
Αν τα ρούχα είναι λίγα ή και προκλητικά ακόμα καλύτερα
Μην ντραπείτε γι’ αυτό που έχω υπάρξει
Εκτονώστε τον θυμό σας
Και εκτονώστε την αγάπη σας- εαν υπάρχει
Μην ντραπείτε να φωνάξετε
Ή να ξεγυμνωθείτε
Κι αν είστε ήσυχοι καθώς με κηδεύουν
Καλώς
Φτάνει να το θέλετε

Κρατήστε το χέρι του δίπλα σας
Κι αν δεν τον ξέρετε
Ακόμα καλύτερα
Γνωρίστε τον
Πείτε πως γνώριζα άσχετους μεταξύ τους ανθρώπους
Και τους έκανα φίλους
Και παρέες μεγάλες
Μου άρεσαν οι μεγάλες παρέες.
Πείτε πως μου άρεσαν οι μεγάλες παρέες
Και οι καθόλου παρέες στις διακοπές
Ναι πείτε πως σπάνια έκανα διακοπές
Αλλά όταν έκανα προτιμούσα να είμαι μόνος

Πιείτε για μένα όταν με σκεπάσει το χώμα
Αν επιτρέπεται να καώ κάψτε με
Κηδέψτε με και κάψτε με- μ’ αρέσει σαν σειρά
Βάλτε μου λουλούδια λευκά
Και σεις ντυθείτε ανάλογα
Μετά βγείτε
Χορέψτε μετά το βράδυ
Μην πάτε σπίτι
Βγείτε και πιείτε
Ακούστε μέτρια ποπ
Και χορέψτε με τα μάτια κλειστά
Και τα χέρια στον αέρα
Πείτε πως μου άρεσε να σηκώνω τα χέρια στον αέρα
Καθώς χορεύω
Πείτε το καθαρα

Αν σας έρθει να με βρίσετε, βρίστε με
Μην αφήσετε τίποτα ανείπωτο
Θέλω σε μια μέρα να πείτε όλα όσα δεν είπαμε
Όλα όσα δεν προλάβαμε να πούμε
Μην αφήσετε τίποτα για κανένα ψυχολόγο
Πείτε τα όλα -όλοι ταυτόχρονα
Εκτόνώστε τα –βακχικά και αθυρόστομα
Πείτε πως ήμουν αθυρόστομος και διονυσιακός
Ναι
Πείτε πως ήμουν διονυσιακός
Και κλείστε με αυτό την τελετή
Μετά εαν είναι δυνατόν – σας παρακαλώ - ξεχάστε με.



Photo Pinelopi Gerasimou